مجله آموزشی, مقالات عمومی

سمپاشی – همه چیز درباره سم پاشی

سمپاشی - همه چیز درباره سم پاشی

همه چیز درباره سمپاشی

اگر شما جز آن دسته از عزیزانی هستید که زمان استفاده از سموم یک سری سوال ها برایتان مطرح میشود، مانند این که آیا موقع سمپاشی در منزل حضور داشته باشید یا خیر، حتما این مطلب را کامل مطالعه فرمایید.

هر سمی دوز مشخص خود را دارد که روی بسته بندی آنها قید شده. برای مثال، ممکن است با این جمله برخورد کنید که یک درب قوطی از یک سم برای انجام سم پاشی کافیست! این مدل اندازه گیری ملاک خوبی برای تجویز سم نیست. برای سموم مایع پیشنهاد میشود که از یک سرنگ استفاده کنید.

هر بیماری و آفتی، سم مخصوص خودش را دارد که برای استفاده و اعمال آن، بهتر است از کارشناس مربوطه کمک بگیرید. همچنین، از خریداری سموم بدون لیبل و بصورت فله جدا خودداری کنید‌.

دوره کارنس

هر سم، دوره کارنس و یا همان دوره اثر گذاری دارد.

در مواقع سمپاشی بهتر است از ماسک و دستکش استفاده شود. همچنین افراد سالمند، مبتلا به آسم، خانم های باردار، کودکان، حیوانات و پرندگان در محیط حضور نداشته باشند.

آیا هنگام سم پاشی نیاز است گیاه خود را به بیرون انتقال بدهیم یا خیر؟

میتوانید گیاه را به حیاط و یا بالکن انتقال داده و سپس عمل سم پاشی را انجام دهید. اما در نظر داشته باشید که با این کار مخصوصا در مناطق گرمسیر و در فصل تابستان، گیاه شما دچار شوک جابجایی خواهد شد. به همین علت، بهتر است که گیاه خود را در محل نگهداری آن سم پاشی کنید.

در ادامه یک محصول عالی برای کشتن کنه گیاهان به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید جدیدترین سمپاش های دستی و موتوری

خرید انواع سموم خانگی و کشاورزی

سم برای انواع کنه

اگر روی برگ گیاهان آپارتمانی شما حالتی همانند تار ایجاد شده باشد و یا حشراتی را مشاهده میکنید که به سختی از ساقه و برگ های گیاه جدا میشوند، اگر نخل دارید و روی محصول شما حالتی همانند تار ایجاد شده و غبار روی آن است و محصول از بین رفته و یا اگر حشرات ریز قرمز رنگ روی کاکتوس شما ایجاد شده، به احتمال زیاد گیاه شما دچار آفت کنه شده است.

میخواهیم یک کنه کش بسیار قوی به نام آبامکتین به شما معرفی کنیم.

این سم غیر سیستمیک هستش و دوره کارنس آن 14 روز میباشد. به حالت های نفوذی، تماسی و گوارشی به شما جواب میدهد.

این سم را روی برگ و زیر برگ اسپری کنید، و در ادامه هنگامی که آفات از برگ تغذیه میکنند، از بین خواهند رفت‌.

اسپری کنه کش آبامکتین مناسب استفاده برای گیاهان آپارتمانی و باغات شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *